När ni hyr Assartorp har ni tillgång till gårdens vackra utemiljö och kan duka upp för såväl vigsel som mingel både utomhus och inomhus. Tar vi oss in i magasinet har ni en sval och mysig lokal där ni kan duka upp middag för upp till 100 personer. Vårt koncept bygger på att ni som gäster bestämmer hur ni vill ha det för att göra er stora dag precis som ni vill ha den. Vi är flexibla och anpassningsbara. Ni kan hyra lokalen till ett fastpris men ni kan även köpa ett helhetspaket med mat och allt som kan tänkas behövas till för att ge er en oförglömlig dag.
Assartorps Säteri ligger 30 minuter öster om Malmö, 20 minuter söder om Lund och endast 10 minuter från Malmö airport.
Följ oss gärna på Instagram & Facebook @assartorps_sateri där ni hittar fler bilder.
Välkomna att höra av er om ni har några frågor!
/Jens & Matilda
Beskrivning: Hyra av festlokal på Assartorps säteri.
Detta är inkluderat i priset vid hyra av festlokal på Assartorps säteri:
– Tillgång till lokalen minst dagen före festdatumet för dukning och dekoration.
– Runda eller raka bord för 100 sittande gäster.
– Porslin, bestick och glas för 100 personer.
Följande glas ingår: Rödvinsglas, vitvinsglas, vattenglas, ölglas, snapsglas, champagneglas.
Följande porslin ingår: mattallrik, assietter för tårta, assietter för förrätt, skål för förrätt samt kaffekopp med fat.
– 15 kandelabrar i silver, 20 ljuslyktor i glas, 10st vinkaraffer, 20st vattenkaraffer.
– Vigsellokal i gamla smedjan som även kan användas för mingel och extra umgängesyta.
– Brudbåge vid dammen för möjlighet till vigsel.
– Utemöbler för mingel och allmänt häng.
– Ljudanläggning för festen och högtalare för vigsel.
– Projektor i festlokalen.
Tillval:
– Partytält 8x5m, 3 000 kr inklusive upp- och nedmontering.
– Bröllopsplanering, dukning och dekorering. Offert på begäran.
– Vita dukar och naturfärgade linneservetter. Dessa får ni låna utan kostnad men ni står för kemtvätten 135 kr/duk och 800 kr för linneservetter (oavsett antal).
Detta är ej inkluderat:
– Diskning. Allt ska vara diskat och placerat på sin respektive plats.
– Skräpplockning i trädgården efter girlander, konfetti, cigarettfimpar, ballonger m.m. och nedtagning av dekoration ansvarar ni själva för.
– Avfallshantering. Ni tar med er allt avfall.
– Förbrukningsprodukter som ljus, toalettpapper, tvål, marschaller, dekorationer och servetter tar ni själva med.
– Plastglas till baren efter middagen tar ni själva med. OBS! Endast plastglas är tillåtet i baren under kvällen, efter middagen.
Pris:
Vi har två olika koncept hos oss: Lokalhyra och Helhetspaket.
Lokalhyra
Ni hyr lokalen fredag – söndag och tar dit extern catering. Pris för lokalen är 29 000 SEK + 95 SEK per kuvert. Städning tillkommer 3 000 SEK. Allt i listan ovan är inkluderat.
Helhetspaket
Vi erbjuder ett helhetspaket med lokal, trerättersmeny, städning, dukar och linneservetter för 1200 SEK per kuvert. Minimum 50 personer.
Lill-lördagsbröllop!
Varje onsdag erbjuder vi lilll-lördagsbröllop till priset av 19 000kr + 95 SEK per kuvert.
Ni har tillgång till lokalen måndag lunch till torsdag lunch.
Lågsäsong
Under lågsäsong 15 oktober – 15 april har vi 20% rabatt på ordinarie priser.
Övrigt:
Med respekt för våra djur på gården, grannar i byn samt miljön är det ej tillåtet med fyrverkerier.
Som hyresgäst av festlokalen får ni även vistas i trädgården utanför festlokalen samt vid dammen.
Musik utomhus är ej tillåtet efter kl. 22.00.
Vid bokning betalar hyresgästen 10 000 SEK i förskott som ej återbetalas vid avbokning.
Deposition: 10 000 SEK som återbetalas när lokalen lämnas tillbaka i av oss godkänt skick.
Som uthyrare är vi skyldiga att se till att:
§ Ni får en skriftlig bekräftelse på din bokning i form av påskriven offert.
§ Vi reserverar lokalen för er bokning.
§ Lokalen stämmer med beskrivningen.
§ Ni disponerar alltid minst lokalen dagen före festen, i många fall före dess. (Detta ingår i hyran)
§ Ni får fria händer att själv dekorera och möblera med de inventarier som ingår, eller enl.
överenskommelse.
§ Ni får ta med egen alkohol.
§ Ni får stanna hur länge ni vill och det finns ingen sluttid då musiken måste stängas av.
Som hyresgäst på Assartorps Säteri är jag skyldig att:
§ Din bokning är bindande så snart du betalt bokningsavgiften och erhållit en skriftlig bekräftelse på betalningen.
§ Du vårdar lokalen väl och följer de ordningsregler som gäller.
§ Du återställer lokalen i samma goda skick som ni fick den. Dagen efter festen, när städning är gjord, kontrolleras att lokalen är återställd och att ingenting saknas. Vid skadegörelse ska hyresgästen stå för samtliga kostnader kopplat till skadegörelsen. Är det något som saknas ska hyresgästen stå för ersättning av de förlorade sakerna.
§ Du ansvarar för ev. skador som uppstår på fastigheten och dess inventarier genom att Du eller någon i Ditt sällskap varit vårdslös eller oaktsam.
§ Ta med allt avfall när ni lämnar lokalen
Avbokning:
Vid avbokning återbetalas ej bokningsavgiften.